Save to memory

Très débutant, mais très admirateur, de WLED, je viens de créer mes premiers montages.

Mes configurations sont : esp8266 (Di mini), ruban WS2812b (BTF-Lighting), alimentations 5V séparées pour l’esp et les bandes de LEDs, résistance 330Ohms sur la ligne DATA, et condensateur 1000 µF sur l’alimentation des LEDs.

Tout fonctionne parfaitement, sauf que je ne comprends pas comment « mettre en mémoire » les effets que j’ai sélectionnés pour chaque segment.

Il ne fait aucun doute qu’il s’agit d’un protocole que je n’ai pas encore compris.

J’utilise la version 0.15.0-b6 de wled.me et l’application PC.

Toute aide sera la bienvenue, de préférence écrite car les tuto vidéo sont difficiles à comprendre lorsqu’on ne parle pas Anglais.

I’m a complete beginner, but a great admirer of WLEDs, and I’ve just created my first set-ups. My configurations are: esp8266 (Di mini), WS2812b ribbon (BTF-Lighting), separate 5V power supplies for the esp and LED strips, 330Ohms resistor on the DATA line, and 1000 µF capacitor on the LED power supply. Everything works perfectly, except that I can’t figure out how to ‘store’ the effects I’ve selected for each segment. There’s no doubt that this is a protocol that I haven’t yet understood. I’m using version 0.15.0-b6 of wled.me and the PC application. Any help would be appreciated, preferably in writing as video tutorials are difficult to understand if you don’t speak English.

Click on ‘Presets’ and Create a Preset. It will store your segments, colors and effects.

I’ve just discovered that my reply to your message didn’t go through…
So, thanks for your advice, by taking my time (beginner’s impatience problem), I’ve managed to save my configurations.
Thank you for your attention, I look forward to hearing from you…

1 Like